Pages

Pocoyos

Pocoyis

Tuesday, April 19, 2011

darah, bangkai dan mayat

assalamualaikum dan waalaikumsalam... hik3... selamat sejahtera~

semalam aku ada explore wall album member aku untuk update kat page wacava.net. Biasa la usha-usha gambar menarik untuk tatapan fans page tu. Tapi aku teramatlah sakit hati time explore tu wajib keluar gambar yang aku xmo nengok!!.. DEMM!!

ada yang keluar gambar manusia kene lenyek ngan lori la ... kne tembak la.. kne semelih.. bunuh pastu rogol.. erghhh.... memang mengerikan (sore tok dalang).. law gambar hantu boleh tahan lagi sebab kebanyakkan gambar hantu nih supersweet.. kih3...

aku bukan jenis yang takut darah or bangkai2 semua tu... mata aku ni aneh sket.. kalau time mengantuk, memang tak dapat terima tengok gambar-gambar camneh.. layan lagu pun tak sesuai .... jadi kalau ada yang offer aku utk layan lagu time aku ngantuk, memang nak kne smackdown la....

bukan itu sebenarnya aku nak bgthu... mengenai gambar semua nih.. tak salah kalau nak upload kat facebook or kat mana-mana sekali pun.... kalau tak tahan sangat nak upload sangat tu, tolong la mosaic atau blurr kan wajah mangsa. idok mahu la mengaibkan mangsa macam tu. kebanyakkan gambar ngeri ni mmg sinonim ngan eksiden... jadi, kita ni sebagai seorang Islam.... tak patut tayang gambar2 camneh.. bukan ape, kita pun tahu yang Allah akan menjatuhkan hukuman/bala kepada hambaNya yang melakukan perkara mungkar berdasarkan kebaikan yang diorang buat. Contoh, kalau diorang mmg totally lupa ngan Allah, maka musibah yang berlaku pada mangsa akan teruk. Jadi bila tengok gambar mangsa dengan keadaan yang teruk camni.... pale otak terus terfikir

"ni mase ngah hidup confirm tak ingat tuhan.."
"ni kaki zina ni"
"aishh... teruk sgt buat maksiat. hamekk la kau"
"tengok tu mate kene tikam, mesti selalu skodeng"

kesian kat arwah... tak pasal-pasal kne tuduh dek manusia yang tengah hidup... pasti family diorang pulak dpt malu.. mindset orang lain kte xleh fikir an?.. lgpun pe yg aku cite ni pengalaman aku sendiri.. pengalaman bersama orang-orang lain yang berpandangan kiri kepada mangsa....

dulu kan ade gempar sal beberapa mahasiswa meninggal sebab eksiden.. jadi aku and the geng tengok la pic tu ramaie2 ... pastu mula lah ade yg mengeluarkan suara kate

"hah! tu la. pergi lagi diskotik tuh... dah thu tempat haram bla bla bla"

emm.. boleh meh?... orait jom renung-renungkan quote ni :

Menyebarkan BERITA AIB saudaranya yang BENAR adalah GHIBAH = MEMAKAN BANGKAI saudaranya. Menyebarkan BERITA AIB saudaranya yang TIDAK BENAR adalah FITNAH = lebih KEJAM dari PEMBUNUHAN. Keduanya adalah BURUK dihadapan Allah. Maka BENAR atau TIDAK BERITA AIB saudara kita. Lebih baik DITUTUP agar Allah menutup AIB-AIB kita.

p.s : alang-alang dah 'terbaca' entri ni, tinggalkanlah komen dan pendapat anda... dan kalau tak puas hati, sila beri komen yang membina.... hohoiiii!!

No comments:

Post a Comment